Ti városiak...

 2009.12.29. 18:40

...akik falun laktok, rólatok lesz most szó. Csak apró magyarázatként, hogy jutott eszembe posztolni rólatok: itt döglök napok óta a lakásban, kicsit szükségét éreztem a mozgásnak, elmentem hát gyalogolni egy kört (fülesben közben nyilván ment  a Günther...). Sajnos nem tudtam kimenni a határba, ahol néha még őzet is látni, mert a sár miatt járhatatlan volt a dűlőút. Szóval maradtam a kavicsos, "kiépített" úton. És bazmeg, hát meglepődtem. De így, hogy mondtam magamba: bazmeg. Mert hónapok, de inkább hetek alatt olyan kégliket húztak itt fel, hogy csak na. Komolyan, az ember esze megáll. Főleg akkor, amikor lakóparkot láttam. Igen, lakóparkot egy faluban: nulla kerttel, egymás hegyén-hátán egyforma házak. De hallod, ez normális? Normális dolog egy faluba, ismétlem: faluba!!! lakóparkot tenni? Hát bazmeg... És a marharépák be is költöznek ide. De minek? Kertészkedni nem akar, az látszik rajta, na de basszus, ugyanazokkal az antiszoc faszokkal fog egy rakáson élni, akikkel a panelban meg társasházban szenvedett eddig együtt. Hát akkor meg minek, minek jön ki? Önszopatásból, hogy tovább tartson bejutni a munkahelyre, meg télen többet kelljen várni a hókotróra??? Agyhalál, de komolyan.

Lakópark egy faluban...

Szóval mászkáltam, és akkor azért marhára beugrott, hogy az utóbbi években egészen idegen lett ez a környék. Kis kronológia: 11,5 éves voltam, mikor kiköltöztünk falura, most 26 múltam, szóval életem nagyobbik részét papírforma szerint falun töltöttem. Ez a valóságban úgy néz ki, hogy mindig városi iskolába jártam, egyetem miatt meg amúgy is sok évet távol töltöttem (töltök... khm). Szóval én is afféle sehová tartozó alak vagyok, mert a jura kortól itt élő pistabácsik meg erzsinénik szerint mi csak díszparasztok vagyunk, lévén sosem foglalkoztunk komolyan a földműveléssel és állattenyésztéssel, a városiak szemében meg csak simán vidékiek vagyunk. Jah, akik meg kiköltöztek ide, azok valószínűleg maguk közé sorolnának minket, de fog a fasz velük közösködni. Miért? Mert ezek nem ide valóak. Így, ahogy mondom, úgy gondolom. Hogy mi a francot keresnek itt, mi vitte őket arra, hogy ide jöjjenek? 

Egymás hegyén-hátán a házak

Emlékszem, mikor ideköltöztünk, szinte elképzelhetetlen volt, hogy az utcán úgy menjek el valaki mellett, hogy nem köszönünk egymásnak. Még akkor is, ha soha a büdös életben nem láttuk egymást. Most meg ott tartunk, hogy az ellenkezője megy csodaszámba, és ha megpróbálok valakinek köszönni, minimum buzinak néz. Hát így vagyunk. Szóval 95-ben, mikor kidzsaltunk ide, bőven 1500 alatt volt a lakosság, most meg simán 2000 fölött. Lehet mondani, hogy ez nem sok ember, de az eredeti lakosság egy része kihalt, elköltözött, szóval nagyobb a fluktuáció és betelepülés, mint az elsőre tűnik. Az a helyzet, hogy 14 éve ideköltöztünk egy viszonylag kopár utcába, most meg körbe vagyunk véve mindenféle alakokkal, akikről azt se tudjuk, hogy kicsodák. Mert érted, ideköltözik, és 5 évente egyszer váltasz vele szót, akkor is valami fatális véletlen folytán. És bazmeg, a nevét sem tudom, hogy odamehessek hozzá: - Te, Józsi, kéne egy kapa, az enyém szétesett. És nem az a gond, hogy nem Józsinak hívják, meg nincs kapája, hanem az, hogy nem mész oda hozzá, mert ki ő? Egy szomszéd, de kb. annyi közöd hozzá, mintha elmennél az ország akármely településére, hogy szevasz haver.

Egyre ritkább látvány

És amikor ideköltöztünk, még voltak emberek, akikben nem az volt, hogy leköltöztünk vidékre, és akkor szögesdróttal, elektromos kerítéssel, 5 dobermannal meg fapofával zárjuk el magunkat a környezettől. Volt pozitív példa, de már nem sok maradt belőle. Jöttek ezek a fazonok, akik kurva nagy szükségét érezték, hogy kiköltözzenek a városból, és szépen idepottyantották a házukat. Oda, ahol mondjuk évtizedek óta állt a szomszéd háza. És akkor hamar elkezd magyarázni a városi (mert ő aztán kibaszottul felvilágosult meg tudja a jogait), hogy a disznó büdös, a kutya ugat, meg különben is, miért nem tud meglenni a szomszéd békében. És ezek idejönnek, és faszomba, azt hiszik, hogy igazuk van. Holott nem, mert a városban perelhetnek a felső szomszéddal, hogy ne este 10-kor porszívózzon, de itt bazmeg kuss van, mert nem nyaraló övezet, meg nem panel, hanem falu. A marhája hozza a bevett szokásait, és lassan már kezdem elhinni, hogy az emberek fele közgázos suliba járt, mert az ilyen kitelepülők 50%-a menedzsernek tűnik, a maradék rész meg felfuvalkodott, magát okosnak gondoló 30-as "értelmiségi" pöcs, aki nemrég még panelproliként volt definiálva, de falura kiérkezve ő az agy. Szóval az van, hogy nem tudnak beilleszkedni, inkább megváltoztatják a környezetet. Mármint hangulatában, úgy az egészet szétcseszik a hülyeségükkel. Hát be lehet kapni a népvándorlást...

 

Zárásként következzen egy kis teszt, hogyan győződhetsz meg róla, hogy falusi-városi hibrid vagy-e:

 

- Gyorsépítésű házban laksz

- Modern dízel autód van

- Nagytestű vad kutyát keresel házőrzésre és a kerítésedbe áramot vezetsz

- Ha a földúton félrehúzódik valaki, nem köszönöd meg, csak meredt fejjel haladsz tovább

- Autóval minden és mindenki mellett lassítás és kikerülés nélkül haladsz el, mert te vagy az erősebb

- Ha valaki rádköszön az utcán, meglepődve, de inkább haragosan nézel rá

- Fogalmad sincs, hogy kik a szomszédaid

- Ha vendégeid vannak, legalább 10 percet óbégatsz velük fennhangon az utcán, hogy mindenki tudja: fontos látogatóid jöttek

- Képtelen vagy megszokni a kutyaugatást

- Ha problémád van a szomszéddal, első és utolsó érved a feljelentéssel való fenyegetőzés

- Dühödten olvasod ezt a posztot :D

Címkék: hibrid bunkó városi falusi költözik mennyévissza

A bejegyzés trackback címe:

https://kakikombo.blog.hu/api/trackback/id/tr721630947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Saabó Lali 2009.12.29. 20:10:10

Egyetértek a posztal. Én tömbházlakásban éltem 16 éig, és köszönöm, elegem is volt. Nekem kert kell.

megcsináltam tesztet.
- Tégla építésű házban élek.
- Hagyományos adagolós dízellel járom az utakat, meg egy kétkerekű benzinfalóval (mindkettő 1998-as)
- Nagytestű vad kuytánk van, mert 2szer betörtek és elvitték a fészer alu tetejét, és az alulétrát, de közelben lévő ásót, csákányt, szóval aminek fa nyele volt békén hagyták.
- Megköszönöm, sőt ha jobb helyet találok, akkor én húzok félre. Igaz nincs nálunk föld út, de a burkolat háborús zónákat idéz kinézetéléével.
- Félrehúzódom, ahogy lehet, és lassítok, hogy a kocsit kíméljem.
- Visszaköszönök. Ha ismerem, akkor előre köszönök.
- Ismerem a szomszédaim.
- Ha jön valaki akkor behívom, nehogy megfázzon szerencsétlen.
- Nincs bajom a kutyaugatással, ha céllal van. De van pár hülye kutya ami csak úgy passziból ugat, órákon át. De szerencsére azóta elvitték.
- Inkább megbeszélem vele, és kompromisszumra törekszem.
- Bólogatva röhögve olvastam el.

Mi az eredmény? Mert megoldó kulcsot nem mellékeltél.

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2009.12.29. 20:16:44

@Inuit: Ha kettőre igenlő a válasz, akkor már hibrid vagy. :)

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2009.12.29. 20:21:49

@Ábibébi: Na jó, legyen három, mert jövőre valószínűleg dízel Focust fogunk kapni. :D

Szelíd hangorkán 2009.12.29. 20:58:36

Wow, ide tájsebész kéne. Páty-Újtelepnél viszont nincs gázabb... Amikor naponta buszoztam fősulira (Zsámbék-village), mindig azt bámultam, hogy tudnak emberek ennyire egymás szájában élni. És ennyire egyformán.
Az ember természetbe vágyik, csöndre vágyik, de ilyen helyen ebből mi valósul meg?
Téglaházban lakom, hagyományos dízel az autóm (vagyis anyámé), Nérókám közepes testű és azthiszem a betörőt is képen nyalná. A kerítés sima drót, még a nagyapám csinálta, idén lenne 100 éves (a nagyapám :)). Autóval szinte mindig félre kell állnom, mert valaki mindig szerencsétlenkedik ebben a szűk, meredek zsákutcában. Tudom kik a szomszédaim (unokatesóék, keresztanyám, meg a Juliska néni és Éva néni), és mivel anyám itt nőtt fel, rajta keresztül ismerem az embereket, úgyhogy köszönés van. Bár mióta Rózsadomb helyett inkább a Sas-hegy, Sváb-hegy lett a menő, azóta úgy nőnek ki a menő politikusok és médiamunkások otromba betonbunkerei a földből, mint a gomba.
Az utcánkban leledző Mackó nevezetű németjuhász unalmában gyakran szórakoztatta magát éjjelente a saját hangjával, míg el nem untam, és az erkélyről egy hangos "kuss legyen!" felkiálltással el nem hallgattattam. Szegény, nagyon meglepődhetett!
Én nem szoktam fenyegetőzni. :)

Nem tudom volt-e értelme kitölteni a tesztet, mert Budapestről van szó, de egyesek szerint Budapest főfalu, úgyhogy lehet.

Naésakkor hibrid-e vagyok???

Szelíd hangorkán 2009.12.29. 21:30:50

@Ábibébi: Városi zsivány?
És most, hogy kitöltöttem a tesztet, nyertem kozmokürtöt? :)))))

Saabó Lali 2009.12.29. 22:49:30

@Szelíd hangorkán:
Azt írta városi. A zsivány nem szerepelt! És igen a körülményeket tekintve neked ezt nem is kellett volna kitöltened. Egyértelműen városi vagy. Míg én aglomerációs.... És úgy 2 éve már mi is city vagyunk. És értelmetlen sorházakat itt is építettek. Állítólag kivizsgálás is indult ellenük.

ha kapsz díjat, akkor szólj, mert én is kérnék. persze nem kozmótükröt. Egy kupica Jégerrel is beérném.

És Budapest nem főfalú, hanem nagyfalu. ;) :P

Szelíd hangorkán 2009.12.29. 23:28:48

@Inuit: Ha a körülményeket tekintjük, nem vagyok városi, az utcánk végében kezdődik a sas-hegyi természetvédelmi terület, és az utca végében van a házunk. :P És mivel zsákutca, átmenő forgalom sincs. Igazán békés környék ez.

A "városi zsivány" kifejezés az Indul a bakterházban volt. A nyanya mondta Bendegúzra.

Az pedig kozmokürt, ilyen kicsi, zöld megafon, amibe ha belebeszélsz űrlény hangod lesz. :) Jó móka, már próbáltam. Ábelnak biztos van Jégere, azt mondta nemrég, hogy azt issza napok óta. :D

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2009.12.29. 23:38:04

Senki nem nyert semmit, nincs vacsora! Örüljetek, hogy nem vagytok hibridek. :_:

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2009.12.29. 23:41:54

@Szelíd hangorkán: Igen, te vagy a tettes, mert kommenteltél! Miattad tart itt a falu!

Szelíd hangorkán 2009.12.29. 23:46:09

2006 óta be se tettem a lábam Úrhidára!

Saabó Lali 2009.12.30. 00:20:43

@Szelíd hangorkán: de akkor betetted, szóval, azóta indult romlásnak. Ugye Maglód citybe nem jössz? :)

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2009.12.30. 00:22:18

@Inuit: Aszonta az előbb, hogy épp esővé változtatta a havazást....

Szelíd hangorkán 2009.12.30. 16:15:00

@Inuit: Én nem értelek téged, Lajos... Megvádolsz engem rontást, feketemgáiát tulajdonítva személyemnek. Miközben soha nem jártam még Maglódon, ennek ellenére - vagy éppen ezért - megkezdődött ott is a leépülés paradox módon építés formájában.

@Ábibébi: :U

Saabó Lali 2009.12.31. 00:19:51

@Szelíd hangorkán:
Én nem a Maglódi állapotokra gondoltam, hanem az Úrhidaiakra.
Itt már megkezdődött a fertő, szóval rontani úgyse tudnál. lehet, hogy itt épp ellenkező hatással lennél dolgokra. ;)
süti beállítások módosítása