Általános problémává kezdett avanzsálni, hogy egyre kevesebbet írunk ide. Gondoltam egy írok pár sort.

A történet még csütörtökön reggel esett meg. Már akkor bemutatkozott télpajtás, hogy biza tud ám ő havat is hozni. Megmutatja a jónépnek, hogy milyen is tél. Szerintem ezzel nincs is baj. Azon kiakadtam, amikor vont felé gyakorolva, a szomszédok azt beszélték, hogy nagyon nem kellett ez a hó! Vazeee, mit várnak januárban?? Nyáron meg panaszkodnak melegre. Hülyék ezek az emberek. Igaza van Popper Péternek: magyar panaszkodni tud, műfajjá vált a panaszkodás. Megelőzve kommentek hadát, melyben a jelen helyzetet akarják taglalni, csak emlékeztetőül: Himnusz. (vesd össze más nemzet himnuszával…)
A történet az, hogy a kis havazásban elindultam kocsival. Kis Vanit megint bevezettem a sűrűjébe. A havas úton érződött, hogy csak hagyományos dolgok vannak benne. Processzorok sokasága nem rágcsálja biteket, azért hogy arra menjek, amerre én akarok, én nem arra amerre a fizika mondja. De így is lehet vele haladni, és elég élvezetesen. Már befele kiakadtam azon, hogy minek kell 30-cal menni olyan úton, ahol a kocsik a havat lefúják. (A főútra kiérve fékpróbát is tartottam, és nem volt gond.) Előzni nem akartam, mert a két sáv között ott volt a hó, na az tényleg csúszik, és pont azon kéne irányt váltani, szóval necces.  Így elég volt egy autó, hogy egy szép sor összeálljon. Befele a Pesti út teljesen kezdett beállni. Ezért kihasználva helyismeretemet, bementem a kis utcákba. Itt sokkal jobban haladtam, mint Pesti úton, pedig itt volt hó. Hol keresztbe, hol csúsztatva, de jól lehetett haladni. Mint látható, újra havazott. Kérek mindenkit, aki tél idején autóba kénytelen üljön, kövesse példám. Üljön kocsiba, és olyan helyen, ahol más és maga testi épségét (és persze a kocsikét se) nem veszélyezteti, próbálgassa a kocsija határait.
Köszönöm a figyelmet!
Uff! Én beszéltem!

 

Címkék: de minek úton tapasztalatlan

A bejegyzés trackback címe:

https://kakikombo.blog.hu/api/trackback/id/tr961715550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2010.01.30. 20:20:01

Ma a buszt a Sasadi úttól az agárdi lehajtóig összesen 6 db autó előzte meg, pedig nagyjából le volt tolva az út, és a busz kb. 100-at tud menni. Az M1/M7 kivezetőn csalinkázott a 3 sáv között, mert a havazás miatt sokan felhatalmazva érezték magukat arra, hogy a középső sávban totyogjanak 60-nal. Kiskerekű busz a Credo, lehetett is érezni a sávváltásoknál a latyakot, de nyomta neki a sofőr, és nem is csúszkáltunk. A városban meg senki nem előzte meg a buszt, egyszerűen mindenki 30-40-nel tötymörgött, me' benézett a ló az ablakon.

A sávok közti hó szerintem nem olyan vészes, én mindig átgázolok rajta, három dolog kell a manőverhez: jó téligumi, óvatos gázkezelés és kormánymozdulatok. De én már örülök, ha hóban nem kell autóba ülni, mert ezeken a kurva utakon nem lehet 10 km-t úgy menni, hogy valami nagyon szerencsétlen csigaagyú ne tartana fel. Egész egyszerűen hihetetlen, hogy ha havazást ígérnek a meteorológusok, akkor borítékolni lehet az indokolatlan belassulást.

Az meg még egy aranyos dolog, hogy a nyomorultak beállnak valami alacsony tempóra, "mert jobb a biztonság", de a havat már nem takarítják le az autóról, aztán csak lesnek ki egy kis lyukon, mint ahogy a ponty néz ki a teszkós akváriumból. Ilyenkor az autósok 90%-át ki lehetne zavarni a forgalomból, hogy tavaszig elő se jöjjenek, mert alkalmatlanok a közlekedésre téli útviszonyok között. A 90%-nak meg az 50%-át aztán tavasszal lehetne seggberakni, hogy alkalmatlan, és soha többet ne üljön autóba. Na de mindegy...

Saabó Lali 2010.01.30. 20:36:31

@Ábibébi: A sávok közti friss fehér hó, szerintem meg vészes, ezekkel a gumikkal meg pálne. Nem a legújabb fejlesztés, és nem egy márkás cucc. Egy téli gumi hatalmas kompromisszumokat követel agyártótól. Én inkább nem próbálkoztam. Mikor elindultam, akkor azon a friss havon megcsúsztam egy picit. nem akartam keresztbe állni, és Vanit törni. Van még mit tanulnom hóban vezetés terén.

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2010.01.30. 20:42:11

@Inuit: A friss hó még jobb is, mint a letaposott szar, mert az legalább tapad, a latyakos meg csúszik. Monnyuk Vanival én sem amperkodnék, az tuti. :D Jó lenne kimenni holnap valami havas placcra gyakorolni, de így hirtelen nem jut eszembe a közelben ilyen hely. :(

Szelíd hangorkán 2010.01.30. 20:44:48

Hát, én reggel jöttem Érdre, és ugyan állítólag már hajnali három óta havazott, amit már 1 hete beharangozott az omsz, sehol semmiféle út nem volt letakarítva. :)
De én voltam a leggyorsabb a pályán! Előztem is, mondjuk hóban mostanában bátor vagyok, tavaly februárban költöttem el a fél fizetésem 4 új Bridgestone télipacskerra, de megérte. Reggel én voltam az első, aki fel mert menni az utcánkban. :D

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2010.01.30. 20:52:09

@Szelíd hangorkán: Látod, megéri a jó gumi a lóvét. :b

Délután fél 1-kor az Üllői út takarítatlan volt, szintúgy egészen Érdig a teljes útvonal totál havas volt, amin a busz ment. Csögök.

Saabó Lali 2010.01.31. 13:56:20

@Szelíd hangorkán: Ügyes voltál, hogy beruháztál egy jó garnitúra gumába!

Hát nálunk tegnap este járt a hókotró. Megjegyzem , hogy az volt a 2. hókotró, amit idén láttam. :P

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2010.01.31. 14:58:34

@Inuit: Egyre szenilisebb leszek, elsőre azt olvastam, hogy esett nálatok a hókotró...
süti beállítások módosítása