Ide vigyél Jézuska!

 2009.12.17. 19:19

 

Nah, így kari előtt ajiként (haha, Linda khm fejet vág most) összeválogattam egy-két cuccost, hogy a Jézus mit hozzon nekem. Konkrétan itt most egy kisebbfajta világlátásról lenne szó, amolyan extrém stílusban. Lássuk csak, mik közül válogathatna ki nekem egyet:

 

Pripjaty:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Talán erről kell a legkevesebb magyarázat, de ha nem ugrik be: Ukrajna, Csernobil. Szóval volt az a kis affér az atomerőművel, 86 áprilisában kicsit leröpült a teteje, a környéket meg durván ellepték a káros anyagok. Az erőmű 30 km-es körzetét gyorsan evakuálták és lezárták, ami várhatóan még jó sokáig így is lesz, így aztán Pripjaty, az erőmű dolgozóinak otthona szellemvárossá alakult, egy kihalt, egykor 50.000 embernek otthont adó betondzsungellé. Érdekes, hogy egészen 1990-ig működtek a közművek, a korai optimista hitek szerint újból visszatelepültek volna az emberek, de aztán semmi nem lett belőle. Többek között ezért is érdekes a város, mert a mai napig úgy van, ahogy hagyták, minden tárva-nyitva, személyes cuccok a lakásokban, szóval elképesztő. Amiért első helyre került a listában, annak oka az, hogy ide reális esély van eljutni. Nincs túl messze, egész olcsón megjárható, és léteznek hivatalos túrák a zónába. Ha nem most karácsonykor, hát később biztosan elmegyek oda. :)

  

Pripjaty utolsó napja


  A reaktor belülről

 

Yungas Road - A halál útja:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bolíviában található kis gyöngyszem, nevét azzal érdemelte ki, hogy becslések szerint évi 200-300 áldozatot szed. Egészen elképesztő látni, ahogy teherautók a szakadéktól, sziklafaltól és egymástól pár centire próbálnak elügyeskedni egymás mellett. Az út beláthatatlan kanyarokkal van tele, kavicsos a burkolat, védőkorlát nincsen, szélessége a legtöbb helyen alig haladja meg a 3 métert. Az már csak hab a tortán, ha az eső és a köd megmókolja a látási- és útviszonyokat. Hossza nagyjából 65 km, a két végpont között mintegy 3500 méteres szintkülönbség van. Ezt az utóbbi években leginkább a bringások használják ki, szinte csak végig kell gurulni a lejtőn. Már aki végigjut ugye, az elmúlt 10 évben vagy 15 kerékpáros vesztette itt életét, 83-ban pedig a legdurvább buszbalesetben több, mint 100 ember halt meg. Persze én nem kétkerekű járművet vállalnék be (nem, kivételesen nem csuklós buszt), Laly meg szerintem fosna végigmenni rajta Cápival... Az út egyébként a 30-as években épült, azért is ilyen ergya, de 2006-ban kiváltották egy modern úttal, azóta inkább kalandorok járnak errefelé. Izgi, izgi...

 

 Kerékpárral ezt lehet átélni
 

 Ilyen következménye lehet egy elszabott manővernek

 

 Caminito Del Ray – A király ösvénye:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a hely szintén betojás, hivatalosan nem is látogatható, mert mily meglepő, a sok halálos áldozat miatt elviekben tilos felmenni rá. Gyakorlatban a sok kalandvágyó persze bevállalja, aztán vagy lehullanak, vagy nem. Spanyolországban, Malagában található szép kis "sziklácskák" között, a videón látható, hogy ez is egy elég lélegzetelállító környék. A sziklafalba barkácsolt út eredeti rendeltetése az volt, hogy az itt található vízierőművet könnyen megközelíthessék a munkások, de az idők folyamán a karbantartás hiánya miatt több helyen leszakadt, korlát csak részben van, meg ilyen apróságok. Szóval ez az, amit tapasztalat nélkül elég öngyilkos dolog bevállalni, de végülis ott van a biztosítókötélnek rögzítési lehetőség... Hmm, megfontolandó, de sietni kéne vele, mert tervezik a felújítását, akkor meg már nem elég para. :) 

 

 Szerintem elég para

 

Norilsk: 

Na, erre a helyre vágyni már tényleg beteg dolog, de legalább nem átlagos. Igaz, nem sok esély van ide eljutni jelen információim szerint, mert a városba külföldiek nem léphetnek be. Szóval a hely Szibériában található az északi sarkkörön túl, ami nem semmi teljesítmény a 100.000 fölött lakosságot nézve. A várost a 20-as évek végén alapították Gulag foglyokkal, a cél a bányászat volt. Olyan cuki kis dolgokat rejt itt a föld, mint nikkel, szén, kobalt, platina. El lehet képzelni, hogy a város felhúzása, a bányászat és a környezetszennyezés, na meg úgy az egész depis környék miatt mennyi ember halt meg... Az időjárás nem éppen barátságos, az átlaghőmérséklet -10 fok, de egészen mínusz 60-ig is lemehet, 250-270 napig hó borítja a várost, gyakoriak a hóviharok, decembertől január közepéig sötét van, szóval nem olasz. Ja, meg állítólag van egy kis nyár is, de inkább hóban jók. Ennek ellenére azért rohadtul megnézném, hogy a semmi közepén, egy mocskosmód szennyezett városban milyen az élet, beteg ez az egész...

 

  

Norilsk télen...

Norilsk nyáron...

 

 

Jól van Jézus, van még 1 heted gondolkodni, rád bízom a döntést. :) Ki jön velem? :D

Címkék: király halál extrém el road csernobil útja ray del pripjaty norilsk yungas caminito

A bejegyzés trackback címe:

https://kakikombo.blog.hu/api/trackback/id/tr711605107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Saabó Lali 2009.12.18. 01:47:54

Kedves Ábibébi! Felhívnám figyelmed arra a csöppet sem alhanyagolható tényre, hogy az én Cápim, nevével ellentétben ASZFALTRA tervezték. Ezért is kapta a SPORT-TÚRA besorolást. Mikor eldőltem vele, akkor is az volt baj, hogy letértem az aszfaltozott útról. Azt is Zsolti találta ki, mondván arra még nem jártunk! Igaz ő se úszta meg, mert az ő gépe is beszert, 10 percembe telt, mire életet leheltem a gépébe (még akkor Yami birtokosa volt). Azóta Lajosforrást Lajosborzasztóként emlegetjük. De volt már szerencsém sáros földúton is menni vele, aminek majdnem egy órási taknyolás vetett véget. Mai napig sem tudom, hogy szegtem össze a gépet.
Motorkeresztelésről pedig a következő posztban szólok pár szót.

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2009.12.18. 09:22:49

@Inuit: Drága jó Lajosom! Csak szeretném felhívni a figyelmedet, hogy a speciális rendeltetésű (ismertebb nevén: terepjáró) járműveket kivéve az autókat is aszfaltra tervezik alapvetően, de mégsem ilyednek meg már kavicstól... Ezzel nem azt akarom mondani megint, hogy a motorod szopás, de mégis. :)

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2009.12.18. 09:46:55

@Inuit: Jut eszem: van annyi vér a pucádban, hogy valamelyik helyre elgyere? :)

Szelíd hangorkán 2009.12.18. 10:46:09

Norliskban az első délután felvágnám az ereimet. A király ösvényén végbélzáródási problémákkal küzdenék, a Yungas Road-on meg menjen az akinek hat anyja van...
Esetleg Pripjatyot megnézném, ólomköpenyben.

Saabó Lali 2009.12.18. 17:09:53

@Ábibébi: Igen van.
Amúgy félre érted, például egy BMW GS-sel én is mennék terepre, mert azt arra tervezik is. De az aszfalton is jól elvan. Azért a Twinivel te se mész terepre.
Én voltam már homokon (Kecsekmét, Röpnap, parkoló), és nem tetszett, de nem jelenti azt, hogy ha legközelebb olyan helyen kell menni, megfordulok.

Saabó Lali 2009.12.21. 08:40:51

@Ábibébi: Mindegyiket! Szép sorjában! :)
süti beállítások módosítása