Szomorú hírek...

 2009.12.19. 01:23

A mai blogbejegyzés rövid lesz, és velős: megszűnik a Saab. Aki egy kicsit is ismer tudja, hogy nagy kedvencem, eme márka. Sajnos 1989-ben a GM rátette a kezét és szisztematikusan leépítette a márkát. Kár érte. És hogy milyen volt a Saab fénykorában? Hát ilyen. (Ábibébi a zene ismerős lehet. :))

Sajnos a nagy álom nem valósult meg, pedig szurkoltam neki. Christian Koenisegg akarta megvenni. Az a kopasz svéd, aki eszelős, ám méregdrága kocsikat építet. Svéd tulajdonba került volna a Saab újra. De nem ez történt. A dilist, tutyimutyi, kib@szott amcsik elkúrták, nem kicsit, NAGYON. Dögöljön meg mindegyik, aki a haláltusában segédkezett.

Ezennel megfogadom: GM kocsit nem veszek. (kivéve ha Saab) Eddig a KTM volt a begyemben. Azért mert mit műveltek McGregorral, és Bormannal a Long Way Round előtt, meg Talmával.

 

Címkék: saab vége rohadt gm

A bejegyzés trackback címe:

https://kakikombo.blog.hu/api/trackback/id/tr741608215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2009.12.19. 04:17:46

A Saab kb. akkor került a mélypontra, amikor Thema-Croma-164 közös padlólemezre készült a 9000-es. Haha, egy svéd autó olasz alapokon... Már bocsánat, de az utóbbi években (inkább 2 évtizedben) kb. lófaszt nem mutattak, a minimális különcségen kívül műszakilag sehol sem alkottak kiugrót, csináltak presztizsautónak eladott fost. Mert ezt ki kell mondani, amit a pénzéért kapott az ember, az egy drágán fenntartható kaki volt. Saab név ide vagy oda. Nem lett volna értelme tovább szenvedni az új "kilencötössel" Insignia alapokon, mert az már az átbaszás kategória. Koenigsegg? Jó vicc, kis példányszámban tud speckós sportkocsit csinálni, de a tömeggyártás csöppet más. Hmm, akkor ez a világválság első áldozata? Olyan a sorsa, mint a Rovernek, mondhatni kivívta magának...

Saabó Lali 2009.12.19. 15:33:57

@Ábibébi: Az igaz, hogy a tömeggyártás más. de különc megoldásik vannak, és van fogalmuk a minőségről. Amúgy meg a Koenigsegg mögött egy konzorcium volt, amiben a kínaiak is jelen volak. na kők meg tudják az occsóság know-how-ját!

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2009.12.19. 18:04:07

Amennnyire én tudom, azért pl. a kilencötös meg a kilenchármas sem éppen a legendás megbízhatóságával és olcsó fenntartásával lett híres, ami ugye valamennyire a minőség bizonyítéka is. A kínaiak meg... khm, amíg saját hazájukban egy tál rizsért dolgoztatják az embereket, és gagyi minőséget gyártanak, addig olcsóak. De amint minőséget kell produkálni, már ők is elkérik érte a lóvét. Lásd pl. dél-koreai autókat: még mindig elég kedvező áraik vannak, de amióta nem igénytelent gyártanak, ők is megkérik az árát.

Saabó Lali 2009.12.19. 19:00:43

@Ábibébi: A kinaik tudnak olcsón minőséget gyártani. És volt olyan időszak amikor a kínai termék a minőség szimbóluma volt. Anyámnak van egy kb 30éve tűzőgépe, na az még mindenig pöpecebben műkszik, mint az enyém occó cucc.
Hát tény, hogy nem éppen magbízhatóságukról híresek. Igazából pár dologra kell oda figyelni, máskülönben nincs velük gond. De azért egy régebbi (1998-2002) 9-5 Aeroba belecsüccsenék. Szrintem kombiban is állatul nézett ki. Meg van benne jó pár praktikus megoldás.
Így nagy valüszínűséggel marad a 2 olasz márka, Lancia, Alfa. Tudom ez is szopás a köbön, de nem érdekel. A TE francia autóid se éppen szentek!

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2009.12.19. 19:40:53

@Inuit: Hehe, csak a francia autó nem akar prémiumnak látszani, mint a Saab. :) Amúgy meg a Renault nagyon jó úton van a minőségi problémák leküzdése felé, a Clio és a Laguna 3. generációja egyaránt nagyon megbízható, Modusról és új Twingoról sem hallottam még rosszakat, vélhetően a Megane III is ezt az irányt fogja követni.

Ha lesz kínai autó, amit el is lehet adni Európában (értsd: minőségi, biztonságos, modern), akkor kíváncsi leszek az árára. Én most fogadok veled egy rekesz sörben, hogy ha lesz KIA vagy Hyundai szintű márkájuk, nem fogják olcsóbban adni az autót, mint a koreaiak.

Saabó Lali 2009.12.19. 21:17:55

@Ábibébi: A Saab meg prémium márka. Elők között voltak a ülésfűtéssel, és az első üléshűtést is ők pakotlák bele. Az egy dolog hogy a lemezek alatt mi volt. Azért az a sajátfejlesztésű 2.3-as blokk megbízható darab. Van 2 hibája, ha erre a tulaj vigyáz, sokáig járhat vele. Turbóval meg egy állat. És relatív takarékos is. Jobb mint a Renault 3 literes V6-osa. Az már Saab mérnökeit dicséri, hogy anno a Vectra padlólemezét milyen biztonságossá tették. Az ezredfordúló környékétől meg a Saab megszűnt létezni. Mert már az Opelnél volt a fejlesztés.
süti beállítások módosítása