„Van egy rossz hírem…”

 2009.12.21. 14:19

...mondta a vizsgabiztos 2000. december 21-én, miután leparkoltam a Petzvál utcai vizsgaközpont előtt. Egy pillanat alatt lezsibbadtam, éreztem, ahogy forró könnyek tolulnak a szemembe. A szívem hevesen vert, és ordítani tudtam volna. Ránéztem az oktatómra, aki teljesen értetlen pofát vágott, majd hátrafordult, mire a címben idézett úr, látva a helyzet komolyságát, gyorsan befejezte a mondatot: „… mostantól öné a felelősség.”
Én még mindig nem fogtam fel, hogy sikerült, átmentem a forgalmi vizsgán, ráadásul elsőre… Pedig nem volt bélelt boríték. Csak ültem és markoltam a kormányt. Aztán mikor az oktatóm megbökött és szélesen vigyorgott, akkor felengedtem és nekem is körbeszaladt a szám a fejemen.

December 28-án vettem át a jogosítványomat, rettentő büszke voltam magamra. Még a régi formátumú, rózsaszínű, papírjogosítványt kaptam, az utolsók egyikeként. 2010 októberéig érvényes. Eljátszottam a gondolattal, hogy bejelentem, hogy elvesztettem, így megtartom emlékbe. :)

 Nők a volán mögött… Elismerem, tényleg gázak tudnak lenni. :) Viszont biztonságosabban közlekednek, nemhiába olcsóbb a kötelező-biztosítás, ha nő az autó tulajdonosa.
Már látom, ahogy Ábelnak vészjóslóan villog a szeme… :D

Nagyon sok előítélet van a női vezetőkkel szemben. Pl. nem is olyan rég Ábellal autókáztunk, s én vezettem. Épp lejtőben gurultunk, mikor visszakapcsoltam hármasba, ahogy illik, ha lejtőn megy az ember. Erre Ábel azt mondja: „de ügyes vagy!”. Már nem tudom szó szerint idézni, de valami ilyesmit mondott. Megdicsért egy olyan dologért, ami teljesen evidens. Mintha én megdicsérném, ha lehúzza a vécét maga után. :D Mondjuk Ábel még istenes, legalább nem szólogat be (olyan sokszor), apám viszont mindent szóvá tesz, úgyhogy soha nem vezetek, ha ő is jön. Kétszáz méter után már veszekszik. Miért így, miért nem úgy, miért nyomom a gázt, ha látom, hogy fél kilométerre a lámpa pirosat mutat, miért nem váltok már, tönkreteszem az autót… Csak az a baj, ha ő vezet, akkor negyvennel megyünk városban, autópályán elérjük a varázslatos 80-100 km/órás sebességet… Úúúú! A Suzuki mindenkiből tattert csinál.

Bennem is van nagyon sok előítélet. Például amikor elém kerül egy Suzuki/Thalia, benne egy kalapos öreg hölggyel/ úrral, akkor tudom, hogy annál a sebességnél, amit diktálni fog, akár le is dőlhetnénk piknikezni. Nem mindig jön be (najó, az esetek 99%-ban igen :D).

Amikor az első hó leesett, egy hete, reggel mentem a Budaörsi úthoz egy meredek kis mellékutcán lefelé. Előttem egy Maruti belecsúszott egy furgonba, s mivel ez egy igen szűk utca, így hát előre nem is lehetett menni. Megálltam, és hátramentem szólni a mögöttem jövőnek, hogy előttem összementek, szerintem tolassunk vissza. A baj csak az volt, hogy közben érkeztek folyamatosan az autók. A fickó, akinek szóltam elindult megtanácskozni azzal a 3-4 autóssal, akik mögöttünk jöttek, hogy akkor vissza az egész. Jön vissza, és mondja, hogy egy volvós mindenáron itt akar elmenni. Hát jó… Kicsit aggódtam, hogy fogok visszatolatni, amikor lejtőn állok, ésmégráadásul csúszik is, de még csak ki se pörgött a kerék. Félre álltunk a járdára, a volvós meg nagy büszkén elindult, majd megtorpant ott, ahol én álltam. Hehehe… kaján vigyor terült el a képemen, és még távolodóban is azt néztem, hogy neki nem sikerült az, ami nekem. Lejtőn visszatolatni. Nagyon gonosz voltam, de otthagytam… A sofőr férfi volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://kakikombo.blog.hu/api/trackback/id/tr781613305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2009.12.21. 14:36:47

Nem villog a szemem, igazából korra és nemre való tekintet nélkül az autósok legalább 50%-át úgy kivágnám az utakról, hogy csak na. :) Azt is hozzá kell tenni, hogy az óvatos vezetés nem feltétlenül a biztonságosságot, hanem inkább a tötymörgést takarja sok esetben. Amikor tegnap a sónedves autópályán elhaladtam a külső sávban 80-90-nel tötymörgők mellett, szerintem ők is meg voltak róla győződve, hogy biztonságosan vezetnek. Holott nem, csak egyszerűen szerencsétlenek.

A férfi már csak ilyen, szereti irányítása alatt tartani a dolgokat... Én meg speciel kimondottan félek mások mellett, őszintén szólva egyedül anyum mellett és melletted nem fog el a kapaszkodhatnék az autóban. ;)

Az evidens motorfékről jut eszembe: Vali drágád kérdezte meg, hogy az mi is? :D

Szelíd hangorkán 2009.12.21. 14:42:29

@Ábibébi: "őszintén szólva egyedül anyum mellett és melletted nem fog el a kapaszkodhatnék az autóban."
Én ezt most bóknak veszem. :)))

Igen, a motorfékről a Szilvi is kérdezett... A Gyöngyinek meg leesett az álla, hogy miket tudok, amikor megnéztem a kocsijában az olajszintet. :D

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2009.12.21. 14:49:50

@Szelíd hangorkán: Veheted bóknak. :) Azért arra kíváncsi vagyok, kedves kolleganőidnek hogy a büdös francba lett meg a jogsijuk. :)

Szelíd hangorkán 2009.12.21. 14:56:57

Szerintem az a legkönnyebb vége a dolognak. Aztán egyiknek az ura, másiknak a tesója csinál mindent ami az autóval kapcsolatos, de ilyen kis trükköket nem mutatnak. :))
Én csomó mindent tanultam tőled, meg aputól is.

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2009.12.21. 15:05:44

@Szelíd hangorkán: Oké, de a gyakorlati és elméleti anyag fontos részeiből vajon mennyi maradt meg bennük? :)

Saabó Lali 2009.12.21. 15:17:33

Tény, hogy nem minden nő vezet rosszul. Kata is erősöm egész jól nyomja, szerintem egy kissé nagyon is. Kissé flúgos is. Főleg amikor az madarastuskóba menet, az egyik körforgalomba elkezdett körbe-körbe nenni, hogy az milyen jó móka, miközben a gummák tapadásért sikoltoztak.
Tudtommal egy dízel járgányod van. Így a kocsid eléggé orrenehéz. És a reakciókból ítélve egész jól vezethetsz. Így tudat alattidban van, hogy a tapadási és csúszási súrlódási együttható között nagy különbség lakozik. számszerűsítve 25-30% a tapadási javára. Így nem pörgetted ki a kocsi kerekét és vidáman, kevély vigyorral a szádon távoztál.

Az jó ha az ember tapasztaltabb mellett tudja begyakorolni. Igaz minálunk, inkább az van, hogy ha megyünk én vezetek. Nem pofáznak bele a vezetésembe. Akkor avatkoznak be, ha nagy a vész (eddig még nem kellett), a neccesebb szituációk után pedig atyai jótanácsok záporoznak. :) Még az elején anyám nyavajgot. (tudjátok, a szokásos, hogy ne menj gyorsan, és így tovább) De miután meglobogtattam, hogy ha nem hagyja abba, én többet sehova se viszem, abbahagyta. Azóta megszokta, és szívesen jön velem, még motoron is.

Lehet, hogy tuskó vagyok, de Suziktól én is parázok (főleg az után, hogy szakmai gyakom is ott volt;)). ha meglátok egyet akkor kerülöm, mint ördög a tömjént.

@Ábibébi: Szerintem ezt ne firtasd. Megvan és kész. Inkább kérd el a rendszámukat, ha tényleg úgy mennek.

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2009.12.21. 15:32:43

@Inuit: Ez a gáz, hogy egyszer megvan, és utána senki nem firtatja... 10 évente elmész az orvosodhoz, aszongya, hogy te kitűnően alkalmas vagy a vezetésre, és már hosszabbítják is a cuccost. A rendőrökről meg annyit, hogy 8 év és kb. 100e km alatt még egy nyamvadt igazoltatáson sem estem át, szóval ennyit az ellenőrzésekről.

Szelíd hangorkán 2009.12.21. 15:48:35

@Inuit: na, hát ma is tanultam valamit. A dízelek orrnehezek. :D Arról nem is beszélve, ha még ráadásul én is elöl ülök. Furcsa is lenne hátsó ülésről vezetni.
Átértékelem a szituációt. Tehát nem én voltam rafinált, technikás, csak orrnehéz az autóm. Síír!

@Ábibébi: ha ez hiányzik neked, akkor vezess kivilágítatlanul. Meg fognak állítani. :))

Saabó Lali 2009.12.21. 17:28:07

@Szelíd hangorkán: ja, mert a dízelben nagy nyomások uralkodnak, így combos ötvény kell, hogy sokáig bírja.
@Ábibébi: Hát nem tudom, nekem 2001 óta van josim, és eddig 2szer igazoltattak. Az első egész frissen volt. Szerencsétlenségemre a tuskó parkolóból egy rendőrautó után fordultam ki lopakodó üzemmódban, este. Hát 100 méter után a felső villogók bekapcsolásával is tudtomra adták, hogy azért a spórlás eme foka nem tetszik nekik.
Amúgy statisztikám:
kocsival 2001 óta 2 igazoltatás
motorral: 2007 óta 4 igazoltatás, ebből egy gyorshajtás miatt, siettem Somlyóra misére :)
süti beállítások módosítása