Ti marharépák...

 2009.12.19. 18:07

 

Figyelem! Most őszinte és nem visszafogott vélemény fröcsögés következik tőlem. Előre is bocsi, akinek nem inge...

 

Emberek, ez így nem állapot. Esik a hó, nem lehet haladni, tökölés van. És miért? Nem, nem azért, mert annyi hó van, neeeem. Azért, mert bénák vagytok. Igen, ti, akik autóba ültök, úgy kb. a 80%-otok. Mert mi van? Leesik 5 centi hó, és befostok. Tulajdonképpen elég 1 centi hó is, de az 5-ös számot jobban szeretem, azért írtam. Fogjátok magatokat, kimentek az útra, holott nem vagytok felkészülve az ilyen időjárásra. Rosszabb esetben az autótok sem, de ez már szinte részletkérdés.

Szóval ott vagytok az úton, és fogalmatok sincsen róla, hogyan kell kezelni az autót. Pörgő kerékkel álltok egy helyben, de már elváltjátok a harmadikat is, mert nem mozdul az autó az emelkedőn. Keresztbe fordított, blokkoló kerékkel csúsztok előre, motorfékről még nem hallottatok. Túl durván vagy túl óvatosan akartok kormányozni, egyszóval egy nagy csődtömeg vagytok. Igen, ti, az autósok túlnyomó része. Azt hiszitek, hogy a túlzott óvatossággal biztonságosan közlekedtek, holott időzített bombák vagytok a hiányos tudásotokkal. Nem, nem száguldozni kell, csak kicsit ráhangolódni a téli vezetésre. Ha meg nem megy, akkor inkább jobb nyugton hagyni az autót.

Most komolyan: miért kell erőltetni a dolgot? Ha ennyire ráértek, miért nem mentek busszal? Amikor beálltok 40-re az autópályán, akkor normálisak vagytok? Nem, nincsen hóvihar, csak egy kellemes friss hóréteg borítja az utat, 90-nel végig lehetne menni biztonságban jó gumival. De nem, ti kijöttök az útra, és bohóckodtok. Hát gratulálok! Figyeljetek, én ma a legnagyobb hóesésben utaztam busszal, még csak nem is valami nagyon spéci darab volt, de az M7-esen az autók legalább felét megelőzte. És mondok valamit: teljesen biztonságos volt. Aztán átültem az autóba, és bebizonyosodott, amit a buszból is éreztem: itt bizony lehetne haladni, csak éppen benézett a ló az ablakon, és lassulás van.

Nem a jó gumival való dinamikus haladás a gáz, hanem az a para, amikor fogjátok magatokat, és az autópálya lehajtónál a pálya belső sávjáig kígyózva megálltok szerencsétlenkedni, hogy jól be is duguljon mögöttetek az egész mindenség. Meg amikor látjátok, hogy felhajtó következik, már a fékre léptek, mert valahol a messzeségben valaki majd be akar sorolni. Ja, ő is fékez, mert valahol a messzeségben valaki talán nem akarja beengedni. Szóval a lényeg, hogy senki nem halad. Nem értem, hogy a bénaságot miért kell kivinni az útra, nem lehet egy-egy napra letenni az autót? Komolyan, nincs olyan sűrűn havazás mifelénk...

 

Címkék: tél béna marha lassú autós

A bejegyzés trackback címe:

https://kakikombo.blog.hu/api/trackback/id/tr301609481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szelíd hangorkán 2009.12.19. 18:20:51

"Komolyan, nincs olyan sűrűn havazás mifelénk..." Hát, ez lehet a gond. :D Nem vagyunk téli vezetésre szocializálva. A jelen lévők mindig kivételek. :D

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2009.12.19. 18:23:18

@Szelíd hangorkán: És mi lenne, ha télen tényleg az lenne, hogy havazik előírás szerint? Megállna az ország... Szerintem az autósok nincsenek tömegközlekedésre szocializálva, ott a gond. :D

Saabó Lali 2009.12.19. 19:15:57

Ábibébi, ez egy nagyon szép téma. Most ide biggyesztek egy kommentet, de úgy érzem, hogy részemről ez egy új posztért kiált. Igaz, hogy én magyarhonban szeretem a jogsimat, de eleget jártam havas környezetben. és vetetési tudásom javarészt olyan embertől szereztem, aki tudja hogyan kell hóban vezetni. Nem, nem az oktatóm, hanem apám.
Amúgy erdélyben, most 10-15 centi hó van (a medencében), a hegyekben 50+, és a hideg is tiszteletét tette, a maga -25C°-val. úgy is megfogalmazhatnám, hogy apám jövő héten jön karácsonyra
nyaralni. :)

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2009.12.19. 19:44:26

@Inuit: Igazság szerint kötelezővé kéne tenni a jogsi megszerzéséhez (vagy megtartásához) egy komplett vezetéstechnikai tréning sikeres elvégzését. Más megoldás nincs. Ja, és be kéne vezetni, hogy havas útviszonyok közepette kötelező a téli gumi, mert egy vicc, hogy mit tudnak szenvedni a nem megfelelő gumikkal.

Saabó Lali 2009.12.19. 21:22:25

@Ábibébi: Hát nem értek teljesen egyet veled gumi ügyben. Tartós 7 fok alatt már téligumit tennék kötelezővé. A négyévszakosat meg kitiltanám, mert az egy vicc. A nyári legalább nyáron jó, de a 4évszkos, csak egy kiadós pofon a kábelnek, abból is a hígabb fajtájának... És azt nem értem, meg, hogy nem fogják fel, hogy ez még pénztárcakímélő is! mi már 3 éve használunk 2 garnitúrát. És még van bennük rendesen. Igaz már húzom a szám, mikor a DOT számot nézem.

Saabó Lali 2009.12.19. 21:26:34

@Ábibébi: A tömegközlekedést meg köszönöm. Neked van még diákod, nekem nincs. És kösz szépen, de mikor az autó nem sokkal drágább mint tömegközlekedés (normás esetben olcsóbb, de szerviz és hasonlókat nézve), addig én se szívesen használom. Arról nem is beszélve, hogy jobban kijövök egyedül motoron. És ha még utast is viszek...
Arról nem is beszélve, hogy milyen a szolgáltatás minősége. Késnek, undorítóak belülről. Itt van szerintem baj. nem akármiért mondják, hogy a MÁV-nak, BKV-nak 5 ellensége van: a 4 észak, és az utasok.

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2009.12.19. 21:59:20

@Inuit: A téli gumival csak annyi a gond, hogy a mifelénk tapasztalható téli körülmények közepette a fenthagyott nyári gyakran jobb teljesítményt nyújt. Sajnos tény, hogy ezek a gumik nem kimondottan nekünk vannak kitalálva, tehát ha kötelezővé tennék, akkor annak nem csak előnye lenne. Ez a dolog még jobban kijön a jó minőségű nyári és az olcsó téli között. Nem mondom, én is a téli gumit pártolom, de sokkal inkább üdvözítő lenne, ha az emberek közlekedési kultúrája alakulna úgy át, hogy ne kelljen rájuk kényszeríteni valamit.

A tömegközlekedéshez csak annyit: aki rettegve, felkészületlenül ül téli körülmények közepette a volán mögé, még mindig jobban jár, ha vásárol pár jegyet, mintsem kockára tegye az autó épségét. Itt most kimondottan arról beszélek, hogy ilyen "váratlan" viszonyok közepette az önkritikával rendelkező autósok átnyergelhetnének egy-két napra a tömegközlekedésre. De ez nem divat, inkább végigerőszakolja 20-szal az országon az autóját, mintsem buszra üljön.

Valóban, a BKV undorító a mocsok miatt, a MÁV tapasztalatom szerint változó, nyugaton nem olyan vészes. Ellenben a Volán vállalatokkal nem sok gond van szerintem, helyközi és távolsági viszonylatokban is kulturált szolgáltatást nyújtanak. Igaz, ott a sofőr tényleg felelős a járművéért.

Saabó Lali 2009.12.19. 22:44:47

@Ábibébi: Hát én nem hiszem, hogy egy nyári itteni "télinek" nevezett körülmények között jobban teljesít, mint egy nyári. Más üzemi hőmérsékletre van belőve a nyári. Hiodegben marha kemény lesz, és akkor sem tapad. Én próbáltam mind a kettőt -5 fokban száraz aszfalton. Kösz de inkább a téli. pedig a nyári egész jó minőségű volt, a téli meg hát... én addig nem hallottam róla. De elismerem, hogy lehet olyan szituáció amikor télen nyári jobb. De az esetek 90%-ban inkább a téli. És ha egy pici latyak kerül az útra akkor a nyárinak befellegzett.

Hát itt keleten, egyik tömegközlekedés se egy leányálom. Nyugaton az utak is jobbak. :)

Ábibébi (törölt) · http://kakikombo.blog.hu/ 2009.12.19. 23:00:52

@Inuit: Olvastam tesztet, ami szerint 0 fokban a nyári még jobban teljesít, s lehet, hogy mínusz pár fokban már a téli jobb szárazon is, a kérdés az, hányszor szembesül az ember ilyennel. Nem az a kérdés, hogy szükség van-e a téli gumira, mert szükség van rá. Viszont pár típust volt már alkalmam összehasonlítani, és gyakorlatilag kivétel nélkül az volt az eredmény, hogy csere után jobban oda kellett figyelni a télire, mert gyengébben teljesített.

Ha kötelezővé tennék a téli gumit, akkor elvágnák az autó használatának lehetőségét azoktól, akik télen nyári gumival ugyan, de csak alkalmas körülmények között közlekednek. Vagy mondhatom úgy is, hogy miért köteleznének arra, hogy 0 fok környékén feltegyem a télit, mikor a nyári jobban teljesít?

Konkrét eset volt erre a Corsával, amikor nem túl hidegben, száraz körülmények között a téli Kormoran majdnem beleengedett az előttem hirtelen megálló autóba, egyszerűen nem tapadt a gumi. Olyannyira nem, hogy a határozott és erős fékezés ellenére sem lépett működésbe az ABS, ami elég fura volt, mert a nyári Conti tapadt, és néha dolgoztatta a blokkolásgátlót. Őszintén szólva nem támogatom az ész nélküli gumicserét, amikor már november elején felkerül a téli, és csak valamikor március végén, április elején kerül vissza a nyári, mert addig még előfordulhat 7 fok alatti hőmérséklet...

Saabó Lali 2009.12.19. 23:49:57

@Ábibébi: Elfogadom. Ezért is mondtam, hogy az esetek 90%. Amúgy én se találom jónak a kötelezővé tevést. Eleve ezzel az agyon szabályozott rendszerrel van bajom. Mindent jogszabályban akarnak szabályozni. Igazából ebizopnyos dolgokban hagyni kéne az embereket,a saját döntésikre hagyatkozni. Akkor büntetnék, ha más jogait sértik, de akkor kemény büntetést! Gumi esteében. Ha egy fószer kimegy nyári gumival hóba, latyakba, akkor büntetni (mások élethez való jogát veszélyezteti), de ha száraz az idő, és van 0 fok, akkor békén kéne hagyni. Nálunk szerencsésebb fejlődésű országokban pl. ez nem gond. Csak hát igen a kultúra. Nem kellett volna Klebelsberg Kunó művét tönkre tenni...
süti beállítások módosítása